Geachte heer/mevrouw,

 

Op 5 november a.s. organiseert IJsvereniging Voorwaarts in samenwerking met Jeugdwerk Bovensmilde voor de tweede maal De Hel van Bovensmilde.

Deze mudrun met een knipoog gaat dwars door Bovensmilde en zijn landerijen. Dit jaar zijn er maar liefst 3 afstanden (4,5  - 5,5 en ca. 8 km) én is er de mogelijkheid dat kinderen o.b.v. een ouder meedoen!

 

De run bevat ca. 15 hindernissen die voor iedereen te doen zijn.

 

Start / Finish                                     IJsbaangebouw aan de Molenwijk te Bovensmilde

Start                                                   Vanaf 13:00 uur

Entree                                                 Volwassenen €12,50 / kinderen €5 (inclusief aandenken en consumptie +
voor Volwassenen gratis toegang tot concert Ritn Ditn)

Deelname                                           Vanaf 12 jaar zonder begeleiding, van 6 – 12 jaar onder begeleiding van een ouder.

Groepen                                              Groepen tot max. 4 personen (uitzonderingen zijn mogelijk)

Bedrijfsgroepen                                 Mogelijkheid om als bedrijf mee te lopen tegen speciaal tarief.

 

Voor meer info kijk ook op onze site www.dehelvanbovensmilde.nl of lees meer in de folder

DUTCH TOURNAMENT

 

Op 3, 4 en 5 juli wordt er in de Stadsbroekhal in Assen (naast De Bonte Wever) een groot internationaal zitvolleybaltoernooi gehouden onder de naam Dutch Tournament. Het is een toernooi waar landenteams van over de hele wereld aan meedoen. Het is een toernooi voor dames en heren. Bij de dames zijn op dit moment de deelnemende landen: Nederland, Brazilië, Rusland, Duitsland en Finland. Bij de heren zijn op dit moment de deelnemende landen: Nederland, Brazilië, Rusland, Duitsland, Azerbeidzjan en Egypte (speelt met 2 teams).

 

De kenners zien meteen, aan de namen van de landen, dat het landen van de wereldtop zijn die daar gaan spelen. Zo een groot toernooi vergt ook een goede organisatie. En een organisatie kan ook niet zonder vrijwilligers. Vind je het leuk om de wereldtop te zien spelen en wil je graag meehelpen tijdens het toernooi dan kun je jezelf aanmelden bij de club of via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

 

 

Als je mee wilt helpen hoeft dat niet het hele weekend. (Uiteraard mag dat wel.)

Je kunt ook meehelpen op een bepaalde dag of een bepaald dagdeel.

Waarvoor zoeken we vrijwilligers.

- Om te vlaggen 

- Als ballenjongen/-meisje

 

Vrijdag wordt er gespeeld van 18.00 uur tot 21.00 uur

Zaterdag wordt er gespeeld van 10.00 uur tot 21.00 uur

Zondag wordt er gespeeld van 10.00 uur tot 18.00 uur

Uiteraard wordt er voor eten en drinken tijdens het toernooi gezorgd.

 

We zien je reactie graag tegemoet! 

BVT2015 affiche def aBeste volleybalvereniging,

Op 15 & 16 augustus 2015 vindt in het zand van de Baggelhuizerplas in Assen alweer de 23ste editie van het traditionele beachvolleybaltoernooi Assen plaats. Vorig jaar telden we 130 deelnemende teams! Het is een weekend vol volleybal, zon, zand, water en natuurlijk feest. Wij als
organisatie zouden jullie, als volleybalvereniging, graag erbij willen hebben!

Tijdens het toernooi kan er op meerdere niveaus en leeftijdsklassen
gespeeld worden:
-Recreatie 1 dag
-Recreatie 2 dagen
-Wedstrijdklassen jeugd B 2 tegen 2
-Wedstrijdklassen jeugd C 2 tegen 2
-Wedstrijdklassen gemengd
-Wedstrijdklassen dames 4 tegen 4
-Wedstrijdklassen heren 4 tegen 4
-Wedstrijdklassen dames 3 tegen 3
-Wedstrijdklassen heren 3 tegen 3
-Wedstrijdklassen dames 2 tegen 2
-Wedstrijdklassen heren 2 tegen 2

De inschrijfkosten voor Jeugd B en C zijn 20 euro per team, Recreatie 1 dag kost 35 euro per team en de overige klassen kosten 40 euro per team.

Het toernooi begint zaterdag om 11:00 tot 17:00, gevolgd door een zonnig Ibiza Lounge-feest. Op zondag wordt het toernooi weer om 11:00 hervat, en om 17:00 eindigt het toernooi.

Heb je geen zin om ’s avonds naar huis te gaan, en vind je het leuk om je tentje op te zetten? Er is de mogelijkheid om bij de Baggelhuizerplas te
kamperen. Het kamperen is geheel gratis.

Voor meer informatie over de niveaus, het programma en inschrijven kun je terecht op: www.beachvolleybal-assen.nl of kun je mailen naar: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..Bellen mag natuurlijk ook, via 06-14636324 kunt u ons bereiken.

Tot 15 & 16 augustus!

Met vriendelijke groet,

Robert Jan van Hoogdalem
Celina Vonk
Zeghetmaar!

Hallo allemaal,

In Dwingeloo vindt op 6 en 7 juni de Samenloop voor hoop plaats. Dit is een 24 uurs evenement om geld in te zamelen voor het KWF.

Het is de bedoeling om met een team een vast parcour te lopen(wandelen). Per persoon leg je 15 euro in.

 

Wat is SamenLoop voor Hoop? 

Vier het leven, herdenk en sta op tegen kanker

Op verschillende plaatsen in Nederland organiseren vrijwilligers een SamenLoop voor Hoop. 24 uur lang maken teams op een parcours gezamenlijk een lange wandeling. Deze estafette staat symbool voor de voortdurende strijd tegen kanker. Daarmee halen ze geld op voor KWF Kankerbestrijding.

Er wordt niet alleen gewandeld, de teams hebben ook kraampjes met (zelfgemaakte) spulletjes, hapjes en drankjes. Er zijn leuke activiteiten en lokale artiesten zorgen voor spetterende optredens.

De eregasten bij SamenLoop voor Hoop zijn (ex-)kankerpatiënten, ook wel survivors genoemd. Zij zijn het hele weekend het middelpunt.

 

Feest van hoop

De 24 uur van SamenLoop voor Hoop zijn gezellig, ontroerend en inspirerend. Met het evenement vieren we een ‘feest van hoop’. We vieren dat veel mensen kanker al overleven en dat we iets tegen deze ziekte kunnen doen. Tegelijkertijd steunen we (ex-)kankerpatiënten en herdenken we overledenen. We geven voorlichting over kanker en zamelen geld in voor kankeronderzoek. Samen maken we een verschil.

 

Wat zijn de hoogtepunten?

  • De Openingsceremonie met survivors: onder warme aanmoediging lopen alle survivors samen de eerste ronde van het evenement.
  • De indrukwekkende Kaarsenceremonie: als het donker is, worden alle kaarsen aangestoken. Een prachtig moment van herdenking.
  • De feestelijke Slotceremonie: het zit erop! Na een bijzondere 24 uur loopt iedereen samen deze laatste ronde.

De info hierboven  komt van de site www.samenloopvoorhoop.nl  Ikzelf ben nog  niet naar een info avond geweest dus veel meer info heb ik ook niet. 

Wel heb ik het met dames 3 besproken en die kwamen met het idee om het FAMA breed neer te leggen. Wat ik heb begrepen is dat je niet 24 uur achter een hoeft te lopen, als er maar mensen van je team doorlopen als jij even stopt. 

Mijn vraag aan jullie is om dit in je volleybalteam te bespreken, en misschien zijn er mensen die mee willen lopen. Wie weet kunnen we met FAMA 1 groot team oprichten.

Opgave kan bij mij ovv je team en aantal personen. En als je iemand weet buiten de vereniging kan die natuurlijk ook mee lopen. Hoe meer mensen hoe meer geld.

Ik hoop dat het duidelijk is en dat er veel mensen belangstelling hebben.

 

Heb je vragen kijk op de site of laat het mij weten. 

groeten Janet vd Weerd 

Dames 3

Het is nooit te laat om een prijsje te krijgen! In de maanden april/mei hield Fama haar jaarlijkse bloemenactie. Wij hebben één lid in ons midden die maar liefst 12% van de totale omzet voor haar rekening heeft genomen, namelijk Marieke Dikboom Zij mag zich dan ook terecht de beste bloemenverkoopster van de club noemen. We zijn uiteraard hééél trots op haar.

Marieke, heeft inmiddels haar dik verdiende prijs in ontvangst genomen. Marieke en alle andere leden bedankt voor jullie inzet! 

 

Verkoper Bloemenactie 2014

 

 

Van de jubileumcommissie (7 september 2013)

 

jubcie

 

Het feest is ten einde, maar het jubileum staat en v.v. Fama blijft !!

We hebben met z’n allen een geweldige feestdag gehad, helemaal passend bij het Fama anno 2013.

Van de vroege ochtend op zaterdag (eigenlijk al vanaf vrijdagavond) tot de kleine uurtjes ’s nachts : het klopte allemaal !!

We hebben er met ons vijven anderhalf jaar hard aan gewerkt en wat is het dan fantastisch om te zien dat alles ook zo gebeurd als je had gehoopt. Het is alle moeite waard geweest.

Alle complimenten die we hebben gekregen hebben ons erg goed gedaan, BEDANKT.

Wij hebben het met erg veel plezier gedaan !

Voor wie nog even wil nagenieten, dat kan er staan inmiddels 1024 foto’s klaar op de site.

 

 

 

De foto’s zijn ter beschikking gesteld door IF-Studio Fotografie.

Johan – Tereza – Marieke – Ineke - Marleen

 

P.S. De inzameling voor Kika heeft € 154,55 opgeleverd. (Alle kleine beetjes helpen)

Nog twee bijzondere impressies:

 

  • De historie van Fama werd zelfs gepubliceerd in "het Levend Verleden" van de Historische vereniging Smilde.

 

"het Levend Verleden van Fama"

 

 

 

 

  • En hier de krasse knarren uit de sportieve glorie jaren ' 60. 

 

Het zijn zo ongeveer de medeoprichters van volleybalvereniging FAMA.

 

 

 

"Vroeger werd er al een pot aan gemaakt en ook nu was het 'potje' weer meegenomen om geld in te leggen voor de nodige versnaperingen." Aldus de krasse knarren.

 

 
krasseknarren 

 

 
v.l.n.r: Charles de Haas, Dhr. Prummel, Klaas Vos, Haye Dijkstra, Ruurd Vos, Piet Barkema, Lammert Dassen, Geert Dikboom, Henk Dassen en Johan Tamming.